Trendy projektowe w prezentacji gospodarstw agroturystycznych w Internecie

Main Article Content

Karol Król


Słowa kluczowe : promocja agroturystyki, projekt graficzny, trendy projektowe, witryny responsywne, hero image
Abstrakt
Celem pracy było rozpoznanie formy graficznej (projektowej), jaką najczęściej przyjmują witryny internetowe gospodarstw agroturystycznych. W pracy postawiono pytanie badawcze, czy najnowsze trendy projektowe znajdują zastosowanie w projektach takich witryn. Badaniom inspekcyjnym poddano 282 witryny obiektów, które zadeklarowały, że prowadzą działalność agroturystyczną. W trakcie badań inspekcyjnych weryfikowano występowanie koncepcji projektowych, m.in.: responsive web design, one-page, long-page, flat design, material design, a także hero image. W zbiorze badanych witryn nie odnotowano ani jednej utworzonej w koncepcji flat design lub material design. Najpopularniejszym rozwiązaniem projektowym była tzw. karuzela obrazów. Tylko jedną witrynę oceniono jako zgodną z trendem one-page design. Nieco większą popularnością cieszyły się koncepcje responsywności oraz hero image. Witryny z badanego zbioru były w większości wykonane w klasyczny, zachowawczy sposób, według standardów projektowych z lat 2008–2012.

Article Details

Jak cytować
Król, K. (2017). Trendy projektowe w prezentacji gospodarstw agroturystycznych w Internecie. Turystyka I Rozwój Regionalny, (7), 37–47. https://doi.org/10.22630/TIRR.2017.7.4
Bibliografia

Adams C.: Resolution dependent layout: Varying layout according to browser width. The Man in Blue, 2004, https://goo.gl/rPBUeW (dostęp: 11.10.2017).

Balińska A.: Aktywność turystyczna mieszkańców wsi w kontekście przemian społeczno-gospodarczych - rzeczywisty i potencjalny popyt turystyczny mieszkańców wsi, Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014,101(2).

Chabior B.: Rynek marketingu mobilnego, Raport lnteraktywnie.com: Marketing Mobilny, 2016, https://goo.gl/slouo7 (dostęp: 05.09.2017).

Djamasbi S., Siegel M., Tullis T: Generation Y, web design, and eye tracking, International Journal of Human-Computer Studies 2010, 68(5). (Crossref)

Garnik I., Basińska B.: Pomiar wiarygodności internetowych serwisów handlowych, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie 2011, 56.

Granos D.: 5 obowiązujących trendów w projektowaniu stron, Raporty interaktywnie.com - Projektowanie stron WWW 2016, https://goo.gl/Y6dk4C (dostęp: 05.09.2017).

Jaska E.: Wpływ reklamy na postawy konsumentów jako element budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Handel Wewnętrzny 2015,1(354).

Kosmaczewska J.: Witryna internetowa jako narzędzie kreowania konkurencyjności w agroturystyce, Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia 2010, 9(4).

Król K.: Domena internetowa w promocji gospodarstw agroturystycznych, Turyzm 2017, 27. (Crossref)

Król K.: Konwersja celu w internetowej sprzedaży produktów turystyki wiejskiej, Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych - Problems of Small Agricultural Holdings 2017, 2. (Crossref)

Król K., Bedla D.: Ocena wykorzystania technologii responsywności w projektach witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych, Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych - Problems of Small Agricultural Holdings 2015, 3. (Crossref)

Król K., Halva J.: Measuring efficiency of websites of agrotouristic farms from Poland and Slovakia [Pomiar efektywności witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych z Polski i Słowacji], Economic and Regional Studies 2017,10(2). (Crossref)

Król K., Wojewodzie T.: Strona internetowa źródłem przewagi konkurencyjnej gospodarstwa agroturystycznego, Wieś i Doradztwo 2006, 1-2(45-46).

Król K., Zdonek D., Gorzelany J.: Wartość informacyjna domeny internetowej, Marketing i Rynek 2017, 3.

Krzepicka A.: Opakowania w oczach polskiego konsumenta, Raport Opakuj to! - Rola Designu w Projektowaniu Opakowań, TB Print 2013.

Krzyżanowska K.: Tendencje zmian w działaniach informacyjno-promocyjnych w turystyce wiejskiej i ich skuteczność, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej 2014,107. (Crossref)

Krzyżanowska K.: Skuteczność działań informacyjno-promocyjnych w turystyce wiejskiej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki 2014, 3(27).

Krzyżanowska K., Wojtkowski R.: Rola Internetu w promocji usług agroturystycznych, Economic and Regional Studies 2012, 5(1).

Marcotte E.: Responsive web design. A List Apart 2010, https://goo.gl/4UPWlj (dostęp: 11.10.2017).

Piasecki M.: Czy projektowanie witryny to działalność artystyczna?, [w:] C. Danilowicz (red.), Multimedialne i sieciowe systemy informacyjne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2002.

Pisarek M., Bienia B., Brągiel E., Dykiel M.: Wykorzystanie Internetu w promocji wiejskiej bazy noclegowej w woj. podkarpackim, [w:] K. Krzyżanowska (red.), Komunikowanie i doradztwo w turystyce wiejskiej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2013.

Rynkiewicz M.: 14 trendów w projektowaniu stron www, Raporty interaktywnie.com - Projektowanie stron WWW 2015, https://goo.gl/F82f8v (dostęp: 09.10.2017).

Sieczko A., Sieczko L.: Dystrybucja usług agroturystycznych poprzez portal aukcyjny Allegro, pl, Turystyka i Rozwój Regionalny 2014, 1.

Sikora J., Wartecka-Ważyńska A.: Reklama internetowa w promocji ruchu turystycznego na wsi, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki 2016,1(33). (Crossref)

Sikorski M.: Usługi on-line: jakość, interakcje, satysfakcja klienta, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2012.

Smaga M.: Polskie strony www na trzy z plusem. W czym jesteśmy dobrzy, a co do poprawy?, Raporty interaktywnie.com - Projektowanie stron WWW 2015, https://goo.gl/F82f8v (dostęp: 09.10.2017).

Stepaniuk K.: Wpływ wybranych narzędzi promocji internetowej na poziom zainteresowania ofertą gospodarstw agroturystycznych - studium przypadku, Turystyka i Rozwój Regionalny 2014, 1.

Tulibacka A.: Trendy w projektowaniu stron internetowych - drugi kwartał 2017, Grafmag 2017, htt-ps://goo.gl/rgxsd7 (dostęp: 11.10.2017).

Tyrka M.: Jak pobudzić swoją kreatywność, Raport Opakuj to! - Rola Designu w Projektowaniu Opakowań, TB Print 2013.

Wojciechowska J.: Fakty i mity o polskiej agroturystyce w aspekcie procesu komunikacji, [w:] K. Krzyżanowska (red.), Komunikowanie i doradztwo w turystyce wiejskiej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2013.

Wrona K.: Identyfikacja wizualna - jej rola w kształtowaniu świadomości marki oraz komunikacji marketingowej, Prace Instytutu Lotnictwa 2012,1(222).

Zawadka J.: Ewolucja działalności agroturystycznej w Polsce i typologia wiejskich gospodarstw turystycznych, Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia 2010, 9(4).

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty