Main Article Content
Article Details
Arendt H.: Korzenie totalitaryzm, Wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 1998.
Atkins P.J., Bowler I.R.: Food in Society: Economy, Culture, Geography, Arnold, London 2001.
Bonke J.: Choise od foods – allocations of time and money, household productions and market services, The Aarthus School if Bisiness, MAPP, working papers no 3 and 9, 1992.
Cotler A.: The locavore way: discover and enjoy the pleasures of locally grown food. North Adams, MA: Storey Publishing 2009.
Darolt M.R., Lamine C., Brandenburg A., Alencar M. de C.F., Abreu L.S.: Alternative food networks and new producer-consumer relations in France and in Brazil. “Ambiente & Sociedade” 2016, 19, 2, s. 1-22. (Crossref)
Farenga S., Ness D.: Going locavore: Teaching students about the benefits of food produced locally, “Science Scope” 2010, 33, 5, s. 52-56.
Gazdecki M., Goryńska-Goldmann E.: Relationships on food markets. Consumers’ perspectives, Publishing house Poznań University of Life Sciences, Poznań 2018.
Goryńska-Goldmann E.: Ewolucja zwyczajów żywieniowych i ich znaczenie obecne, „Marketing i Rynek” PWE, 2009, 12, s. 18-24.
Goryńskiej-Goldmann E.: Geneza i pojęcie żywności lokalnej w powiązaniu z ideą zrównoważonej konsumpcji, (w:) Turystyka i Rozwój Regionalny. Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju regionów, Red. naukowa A.J. Parzonko, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2019. (Crossref)
Goryńska-Goldmann E., Gazdecki M.: Kryteria wyboru jako podstawa innowacyjności na rynku produktów regionalnych i tradycyjnych, „Annals PAAAE” 2016, 18, 6, s. 35-42.
Goryńska-Goldmann E., Wojcieszak M.: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 jako źródło podnoszenia innowacyjności, „Annals PAAAE” 2017 (a), 19, 1, s. 44-51, DOI: 10.5604/01.3001.0009.8338. (Crossref)
Goryńska-Goldmann E., Wojcieszak M.: The use of structural funds in the processing and marketing of agricultural products, “Journal of Agribusiness and Rural Development” 2017 (b), 3, 45, s. 531-541, http://dx.doi.org/10.17306/J.JARD.2017.00370. (Crossref)
Gradziuk B.: Postawy i zachowania producentów oraz nabywców względem żywności lokalnej, „Annals PAAAE” 2015, 7, 3, s. 96-102.
https://foodfakty.pl/najnowsze-trendy-w-amerykanskiej-branzy-spozywczej (dostęp: 19.09.2019).
https://www.senat.gov.pl/gfx/senat/userfiles/_public/k9/komisje/2016/krrw/materialy/arr_100516.pdf (dostęp: 17.06.2018).
https://www.wetgiw.gov.pl/handel-eksport-import/rolniczy-handel-detaliczny (dostęp: 30.09.2019).
https://www.gov.pl/web/rolnictwo/poznaj-dobra-zywnosc (dostęp: 30.09.2019).
http://www.produktyregionalne.pl/nkd.html (dostęp: 30.09.2019).
http://www. wrotapodlasia.pl (dostęp: 30.09.2019).
https://www.culinary-heritage.com/information.asp?PageID=21 (dostęp: 30.09.2019).
https://www.slowfood.com/sloweurope/en/ (dostęp: 03.10.2019).
Kalinowski S.: Agroturystyka jako element aktywizacji mieszkańców wsi, Porad. Gosp. 2004, 9, s. 28-30.
Krajewski K., Świątkowska M.: Reklama społeczna jako narzędzie poprawy konkurencyjności w przypadku produkcji żywności. „Annals PAAAE” 2008, 9, 4, s. 432-437.
Krzyżanowska K.: Innowacyjność w turystyce wiejskiej – teoria i praktyka, (w): Innowacje w rozwoju turystyki. Red. nauk K. Nuszkiewicz, M. Roman. Wydawnictwo Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego, Golądkowo 2014, s. 9-18.
Krnáčová P., Závodský M.: Consumer-Oriented Sales Promotion of Organic Food in Slovakia and the Czech Republic, “Studia commercialia Bratislavensia” 2018, 11, 40, pp. 194-207. DOI: 10.2478/stcb-2018-0014 ISSN 1339-3081. (Crossref)
Martinez S., Hand M., Pra M.D., Pollack S., Ralston K., Smith T., Vogel S., Clark S., Lohr L., Low S., Newman C.: Local Food Systems: Concepts, Impacts, and Issues, ERR 97, U.S. Department of Agriculture, Economic Research Service 2010.
Matysiak-Pejas R., Cieślik J., Borecka A., Sowula-Skrzyńska E.: Lokalne systemy żywnościowe i ich znaczenie dla obszarów wiejskich, „Annals PAAAE” 2017, 19, 5, s. 143-148. DOI: 10.5604/01.3001.0010.6223. (Crossref)
Raport z projektu: Produkt tradycyjny i lokalny: promocja, marka, dystrybucja – przykłady dobrych praktyk – realizowany na zlecenie Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA (23.09.2019).
Raport „Rolnictwo ekologiczne czynnikiem rozwoju lokalnego – analiza wybranych przypadków” (projekt dofinansowany ze środków MRiRW 2013, http://www.irwirpan.waw.pl/polski/IRWiR_PAN_raport_Rolnictwo_ekologiczne_czynnikiem_rozwoju_lokalnego.pdf (dostęp: 30.09.2019).
Renting H., Marsden K.T., Banks J.: Understanding alternative food networks: exploring the role of short food supply chains in rural development, “Environment and Planning” 2003, A 35, p. 393-411. (Crossref)
Roman M.: Znaczenie innowacji w funkcjonowaniu sektora turystycznego – podejście teoretyczne i praktyczne, Zesz. Nauk. Uniw. Szczec. Ekon. Probl. Tur. 2014, 805, 1, 25, s. 115-116.
Ruth-McSwain A.: Eating Green: Coverage of the Locavore Movement, “Journal of Extension” 2012, 50, 5, 5FEA7.
Sadowski A.: Wyżywieniowe i środowiskowe funkcje światowego rolnictwa – analiza ostatniego półwiecza, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego, Poznań 2017.
Senauer B., Asp E., Kinsey J.: Food Trends and the Changing Consume, Eagan Press, Eagan, Minnesota 1991.
Seyfang G.: From Frankenstein foods to Veggie box schemes: Sustainable consumption in cultural perspective. CSERGE Working Paper EDM, No. 03-13, University of East Anglia, The Centre for Social and Economic Research on the Global Environment (CSERGE), Norwich 2003.
Sieczko A.: Turystyka wiejska i agroturystyka w świetle perspektyw rozwoju obszarów wiejskich, „Annals PAAAE” 2012, 14, 3, s. 353-357.
Sokorowski H.: Antropologiczno-etyczne aspekty regionalizmu, Collectanea Theologica 1990, 62, 1, s. 120-126.
Tidball K.G., Tidball M., Larson L.R., Curtis P., Poindexter L., Stedman R.C.: Locavore preferences for wild fish and game: Implications for wildlife recreation in New York State. Human Dimensions Research Unit Series Publication 14-06. Ithaca, NY: Department of Natural Resources, Cornell University 2014, http://www2.dnr.cornell.edu/hdru/pubs/wildpubs.html#attitudes (dostęp: 23.09.2019).
Tusk D.: Spętani w działaniu, „Pomerania” 1998, 12, s. 17.
Ulph A., Southerton D.: Sustainable Consumption, Multi-disciplinary Perspectives, Published to Oxford Scholarship Online 2014. (Crossref)
Ustawa z 9.11.2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia sprzedaży żywności przez rolników do sklepów i restauracji [Dz.U. 2018 poz. 2242].
Ustawa z 4.10.2018 r. o zmianie ustawy o produktach pochodzenia zwierzęcego oraz ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia [Dz.U. 2018 poz. 2136].
Winawer Z., Wujec H.: Produkty regionalne i tradycyjne we Wspólnej Polityce Rolnej, Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, Warszawa 2013.
Wojcieszak M.: Innowacyjne produkty agroturystyczne na obszarze B-TOM, Intercathedra 2018, 4, 37, s. 407–414, http://dx.doi.org/10.17306/J.INTERCATHEDRA.2018.00046.
Zawadka J.: Ekonomiczno-społeczne determinanty rozwoju agroturystyki na Lubelszczyźnie (na przykładzie wybranych gmin wiejskich), Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2010.
Downloads
- Elżbieta Goryńska-Goldmann, Geneza i pojęcie żywności lokalnej w powiązaniu z ideą zrównoważonej konsumpcji , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 11 (2019)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.