Rola i zróżnicowanie postów facebookowych w komunikacji marketingowej biur podróży

Main Article Content

Dariusz Strzębicki


Słowa kluczowe : biura podróży, komunikacja marketingowa, media społecznościowe, posty
Abstrakt
Celem artykułu było określenie roli i znaczenia postów zamieszczanych na portalu Facebook jako narzędzia komunikacji marketingowej biur podróży. W artykule podjęto również próbę określenia zróżnicowania publikowanych postów pod względem tematycznym i formy przekazu. W badaniu użyto metody content analysis. Wyodrębniono pięć odrębnych grup postów: promocyjne, relacjonujące, angażujące, edukujące, badań. Wyniki badań wskazują na duży potencjał zamieszczania postów promujących oferty biur podróży oraz takich, których zadaniem jest angażowanie konsumentów poprzez inne treści niż promocyjne.

Article Details

Jak cytować
Strzębicki, D. (2024). Rola i zróżnicowanie postów facebookowych w komunikacji marketingowej biur podróży. Turystyka I Rozwój Regionalny, (22), 133–142. https://doi.org/10.22630/TIRR.2024.22.24
Bibliografia

Bagadiya, J. (2024). How to Create Facebook Posts Effectively with SocialPilot. Pobrano z: https://www.socialpilot.co/blog/how-to-create-effective-facebook-post (dostęp: 12.04.2024).

Bakalarska-Stankiewicz, J. (2020). Content marketing. Od strategii do efektów. E-book. Gliwice: Wydawnictwo Helion, s. 32.

Content Marketing Institute (2024). What is Content Marketing? Pobrano z: https://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing (dostęp: 26.04.2024).

Dias, P., Cavalheiro, R. (2022). The role of storytelling in the creation of brand love: the Pandora case. Journal of Brand Management, 29, s. 67-69. DOI: https://doi.org/10.1057/s41262-021-00254-6 (Crossref)

Dolan, R., Conduit, J., Fahy, J., Goodman, S. (2016). Social media engagement behaviour: a uses and gratifications perspective. Journal of Strategic Marketing, 24 (3-4), s. 171-173. (Crossref)

Gutierrez-Cillan, J., Camarero-Izquierdo, C., San Jose-Cabezudo, R. (2017). How brand post content contributes to user’s Facebook brand-page engagement. The experiential route of active participation. BRQ Business Research Quarterly, 20 (4), s. 262. (Crossref)

Han, Y., Kim, H., Lan, T. (2022). The Impact of Multimedia Video Marketing on Consumer Psychology and Behavior. Mobile Information Systems, 2022, s. 1. DOI: https://doi.org/10.1155/2022/5778025 (Crossref)

Kabadayi, S., Price, K. (2014). Consumer – brand engagement on Facebook: liking and commenting behaviours. Journal of Research in Interactive Marketing, 8 (3), s. 216. DOI: doi.org/10.1108/JRIM-12-2013-0081 (Crossref)

Kang, J. (2018). Effective marketing outcomes of hotel Facebook pages: The role of active participation and satisfaction. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 1 (2), s. 108. DOI: https://doi.org/10.1108/JHTI-10-2017-0003 (Crossref)

Klepek, M., Starzyczna H. (2018). Marketing Communication Model for Social Networks. Journal of Business Economics and Management, 19 (3), s. 516. DOI: https://doi.org/10.3846/jbem.2018.6582 (Crossref)

Kotler, Ph., Keller, K. (2012). Marketing. Poznań: Wydawnictwo REBIS, s. 587-588.

Liu, H., Huang, H., 2015, Tradeoff Between Push and Pull Strategy: The Moderating Role of Brand Awareness. W: H. Spotts (red.), Marketing, Technology and Customer Commitment in the New Economy. Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science. Springer, s. 260-263. (Crossref)

Mangold, W., Faulds, D. (2009). Social media: The new hybrid element of the promotion mix. Journal of Business Horizons, 52 (4), s. 359. (Crossref)

Merriam-Webster (2024). Dictionary. Content analysis. Pobrano z: https://www.merriam-webster.com/dictionary/content%20analysis (dostęp: 15.03.2024).

Muntinga, D. G., Moorman, M., Smit, E. (2011). Introducing COBRAs Exploring motivations for brand-related social media use. International Journal of Advertising, 30 (1), s. 19-20. (Crossref)

Ratnaparkhe, T. (2023). Content Ideas for Travel Agents on Social Media in 2024. Predis.ai. Pobrano z: https://predis.ai/resources/content-ideas-for-travel-agents (dostęp: 14.04.2024).

Statler, J. (2024). How to Write a Facebook Post: 23 Tips to Master. Post Planner. Pobrano z:

https://www.postplanner.com/7-no-brainer-tips-to-write-awesome-facebook-post (dostęp: 10.04.2024).

Świeczak, W. (2012). Content Marketing as an Important Element of Marketing Strategy of Scientific Institutions. Prace Instytutu Lotnictwa, 5 (226), s. 133. (Crossref)

Vinerean, S. (2017). Content Marketing Strategy. Definition, Objectives and Tactics. Expert Journal of Marketing, 5 (2), s. 92-98.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.