Wykorzystanie treści generowanych przez użytkowników (UGC) w funkcjonowaniu agencji podróży online

Main Article Content

Dariusz Strzębicki


Słowa kluczowe : treści generowane przez użytkowników, UGC, agencje podróży online, usługi turystyczne
Abstrakt
Celem artykułu było określenie zakresu i sposobów zastosowań treści generowanych przez użytkowników UGC na stronach internetowych agencji turystycznych online. W badaniu portali internetowych trzech agencji podróży online wykorzystano metodę analizy treści. Analiza rozwiązań UGC stosowanych przez badane portale pokazuje, że stanowią one nieodłączny element wsparcia procesu zakupowego klientów. Zastosowanie rozwiązań UGC było zróżnicowane wśród badanych portali. Wpływ na te rozwiązania ma reprezentowany przez agencję turystyczną online specyficzny model biznesowy oraz rodzaj oferowanych produktów na rynku turystycznym.

Article Details

Jak cytować
Strzębicki, D. (2022). Wykorzystanie treści generowanych przez użytkowników (UGC) w funkcjonowaniu agencji podróży online. Turystyka I Rozwój Regionalny, (18), 108–119. https://doi.org/10.22630/TIRR.2022.18.23
Bibliografia

Beveridge, C. (2022). What is User-Generated Content? And Why is it Important? Hootsuite. [Dostęp: 06.09.2022] https://blog.hootsuite.com/user-generated-content-ugc.

Contente, I. (2011). Word of Mouth in the tourism industry: an empirical investigation of Service ex¬perience. Proceedings of the 14th Toulon-Verona/ICQSS Conference - Excellence in services - at the University of Alicante. Spain, s. 1-13.

Dabija, D., Brandusa, B., Tipi, N. (2018). Generation X versus Millennials communication behaviour on social media when purchasing food versus tourist services. E a M: Ekonomie a Management, 21 (1), s. 191-205. DOI: https://doi.org/10.15240/tul/001/2018-l-013 (Crossref)

Digital Marketing Institute (2019). 11 Digital Marketing Campaign Tips for the Tourism Sector (Part I), April 12. Pobrano z: https://digitalmarketinginstitute.com (dostęp: 18.01.2022).

Filieri, R. (2016). What makes an online consumer review trustworthy? Annals of Tourism Research, 58, s. 46-64. DOI: https://doi.Org/10.1016/j.annals.2015.12.019 (Crossref)

Gretzel, U., Yoo, K. (2008). Use and Impact of Online Travel Reviews. Laboratory for Intelligent Sys¬tems in Tourism. Conference: Information and Communication Technologies in Tourism, ENTER 2008. Proceedings of the International Conference in Innsbruck, Austria, s. 35-46. DOI: https:// doi.org/10.1007/978-3-211-77280-5_4 (Crossref)

Kim, Ch., Jin, M., Kim, J., Shin, N. (2012). User Perception Of The Quality, Value, and Utility of User- Generated Content. Journal of Electronic Commerce Research, 13 (4), s. 305-319.

Kotler, Ph., Keller, K. (2012). Marketing. Poznań: Wydawnictwo Rebis.

Merriam-Webster (2022). Definition of content analysis. Pobrano z: https://www.merriam-webster. com/dictionary/content%20analysis (dostęp: 15.09.2022).

Narangajavana, Y., Fioł, L, Tena, M., Artola, R., Garcia, J. (2017). The influence of social media in creat¬ing expectations. An empirical study for a tourist destination. Annals of Tourism Research, 65, s. 60-70. DOI: https://doi.Org/10.1016/j.annals.2017.05.002 (Crossref)

Osterwalder, A. (2004). The business model ontology a proposition in a design science approach. Uni¬versite de Lausanne Ecole des Hautes Etudes Commerciales, These.

Panasiuk, A. (2011). Ekonomika turystyki i rekreacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Park, H., Xiang, Z., Josiam, B., Kim, H. (2013). Personal Profile Information as Cues of Credibility in On¬line Travel Reviews. Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 25, s. 13-23. DOI: https://doi.org/10.1080/13032917.2013.820203 (Crossref)

Pinto, I., Castro, C. (2019). Online travel agencies: factors influencing tourists' purchase deci¬sions. Tourism & Management Studies, 15 (2), s. 7-20. DOI: https://doi.org/10.18089/ tms.2019.150201 (Crossref)

Psefti, D., Poulaki, I., Papaioannou A., Katsoni, V. (2021). The Evolution of Online Travel Agencies in the Last Decade: E-Travel SA as an Exceptional Paradigm. W: V. Katsoni, C. Zyl (red.). Culture and Tourism in a Smart, Globalized, and Sustainable World, s. 625-633. DOI: https://doi.org/ 10.1007/978-3-030-72469-6_40 (Crossref)

Sheldon, P. (2006). Tourism information technology. W: L. Dwyer, P. Forsyth (red.). International Hand¬book on the Economics of Tourism. Northampton: Edward Elgar Publishing, s. 410-415.

Stada (2019). Consumer & Marketer Perspectives on Content in the Digital Age. Report 2019. Pobrano z: https://www.nosto.com/wp-content/uploads/2019/02/Data-Report-2019-FINAL-FINAL.pdf. (dostęp: 18.09.2022).

Turban, E. (2006). Electronic Commerce 2006. A Managerial Perspective. Pearson Education.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.