Rola marketingu internetowego w procesie kreowania decyzjinabywczych na rynku turystycznym

Main Article Content

Mariusz Grębowiec


Słowa kluczowe : marketing internetowy, biuro podróży, turystyka, SEO, content marketing
Abstrakt
Rozwój technologii cyfrowych doprowadził do wielu zmian w teoriach i koncepcjachmarketingowych. Nastąpił także diametralny przełom w zakresie form i narzędzi stosowanychw promocji produktów z branży turystycznej. W obliczu nieustannie zmieniającychsię potrzeb rynku turystycznego biura podróży muszą umiejętnie trafiać do swoich odbiorcówi ciągle zwiększać liczbę kanałów, dzięki którym będą informować klienta o swojej ofercie. Jednąz takich możliwości jest zastosowanie szeroko rozumianego marketingu internetowego orazjego instrumentarium. Jak wykazały przeprowadzone badania, zastosowanie nowoczesnychnarzędzi internetowych, takich jak m.in. kampanie w mediach społecznościowych, stosowanienewsletterów, e-mail marketingu czy reklam PPC, staje się nieodzowne w dzisiejszych czasach.Współcześni, szczególnie młodzi nabywcy produktów turystycznych bardzo wysoko oceniajązakres i skuteczność tych instrumentów.

Article Details

Jak cytować
Grębowiec, M. (2025). Rola marketingu internetowego w procesie kreowania decyzjinabywczych na rynku turystycznym. Turystyka I Rozwój Regionalny, (23), 47–58. https://doi.org/10.22630/TIRR.2025.23.5
Bibliografia

Armstrong, G., Kotler, P. (2012). Marketing. Krakoìw: Wydawnictwo Wolters Kluwer.

Berkley, H. (2005). Marketing internetowy w małej firmie. Gliwice: Wydawnictwo Helion.

Chaffey, D. (2016). Digital business i e-commerce management. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Dziekoński, M. (2014). Marketing 3.0. W: J. Kroìlewski, P. Sala (red.). E-Marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Dwojcik, (2016). E-mail marketing – narzędzie doskonałe? Pobrano z: https://www.eactive.pl/blog-oseo/e-mail-marketing-narzedzie-doskonale/ (dostęp: 27.05.2025).

Egri, G., Bayrak, C. (2014). The Role of Search Engine Optimization on Keeping the User on the Site. Procedia Computer Science, 36, s. 335–342. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2014.09.102

Fly.pl. Biura podróży. Pobrano z: https://fly.pl/biura-podrozy/ (dostęp: 27.05.2025).

Frąckiewicz, E. (2006). Marketing internetowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Iwanek, Ł. (2015). Marketing w wyszukiwarkach. W: I. Półog, M. Gałecki, M. Pawłowski, W. Wietecha (red.). Poradnik dla internetowego reklamodawcy. Warszawa: Wydawnictwo IAB Polska.

Król, K., Halva, J. (2017). Measuring efficiency of websites of agrotouristic farms from Poland and Slovakia. Economic and Regional Studies, 10 (2),

Maraski, A. (2023). Na czym polega SMM, czyli Social Media Marketing? Pobrano z: https://eventis.pl/artykul/social-media-marketing-id23 (dostęp: 27.05.2024).

Porter, M. (2001). Strategy and the Internet. Harvard Business Review, 3.

Reed, J. (2012). Marketing internetowy: szybkie łącze z klientami. Gliwice: Wydawnictwo Helion.

Strzębicki, D. (2019). Rozwój nowych modeli e-biznesowych opartych na technologiach społecznościowych w turystyce. Zeszyty Naukowe Turystyka i Rekreacja. Zeszyt 23 (1), s. 35.

Strzębicki, D. (2022). Rola i zastosowanie marketingu wyszukiwarkowego w branży turystycznej. Zeszyty Naukowe Turystyka i Rekreacja. Zeszyt 30 (1), s. 27.

Świerczyńska-Kaczor, U. (2012). e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej. Warszawa: Difin.

Trzcieliński, S., Frontczak, T. (2003). Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie, s. 37.

Wakacje.pl. Pobrano z: https://www.wakacje.pl/wczasy/?all-inclusive.pl (dostępu 13.05.2025).

Widerowska, D. (2021). Najlepsze bezpłatne i płatne narzędzia marketingowe. Pobrano z: https://brandnewportal.pl/digital-marketing/narzedzia-marketingu-internetowego/ (dostęp: 27.05.2025).

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.