Main Article Content
Głównym celem artykułu było określenie skuteczności oddziaływania poszczególnych narzędzi visual merchandisingu na konsumentów branży odzieżowej. Przeprowadzone badania metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety pozwoliły określić stosunek respondentów do witryn sklepowych, muzyki oraz zapachu w sklepie. Na podstawie uzyskanych wyników stwierdzono, że perswazyjna witryna sklepowa przede wszystkim dobrze eksponuje stylizacje oraz ceny produktów. Badani pozytywnie oceniali obecność muzyki w sklepie, a większość z nich lubiła robić zakupy przy stonowanych utworach. Obecność zapachu była również doceniana przez respondentów.
Article Details
Borusiak, B. (2009). Merchandising. Poznan: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
Chwalek, J. (1992). Innowacje w handlu. Warszawa: PWE.
Diamond, J., Diamond, E. (2007). Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej. Gliwice: Helion.
Drzazga, M. (2002). Merchandising w przedsiębiorstwie handlowym. W: K. Śliwińska (red.). Teoria i praktyka marketingu handlowego: wybrane problemy. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
Gębarowski, M. (2007). Nowoczesne formy promocji. Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
McGoldrick, P. (1990). Retail Marketing. Londyn: McGraw-Hill Book Company Europe.
Pałgan, R. (2012). Merchandising. Gdynia: Wydawnictwo Akademii Morskiej.
Sztucki, T. (1999). Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
Szulce, H. (1998). Struktury i strategie w handlu. Warszawa: PWE.
Witek, L. (2007). Merchandising w małych i dużych firmach handlowych. Warszawa: C.H. Beck.
Downloads
- Wioletta Bieńkowska-Gołasa, Piotr Gołasa, Turystyka filmowa jako element promocji regionu , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 15 (2021)
- Wioletta Bieńkowska-Gołasa, Piotr Gołasa, Postawy młodzieży akademickiej wobec odnawialnych źródeł energii , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 20 (2023)
- Wioletta Bieńkowska-Gołasa, Dominika Nasiadka, Kultura ludowa jako element promocji regionu kurpiowskiego , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 13 (2020)
- Wioletta Bieńkowska-Gołasa, Znaczenie odnawialnych źródeł energii w rozwoju regionu na przykładzie gminy Janów Podlaski , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 5 (2016)
- Wioletta Bieńkowska-Gołasa, Porównanie poziomu przedsiębiorczości w gminach miejskich, miejsko-wiejskich i wiejskich województwa mazowieckiego , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 4 (2015)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.