Main Article Content
Article Details
Baj-Korpak, J., Zaworski, K., Shpakou, A., Szymczuk, E. (2022). Physical activity and mental health of students from Poland and Belarus in the context of the covid-19 pandemic: reflections on the purpose of a research project. Health Problems of Civilization, 16 (2), p. 140-146. (Crossref)
Behzadnia, B., Adachi, P.J., Deci, E. L., Mohammadzadeh, H. (2018). Associations between students’ perceptions of physical education teachers’ interpersonal styles and students’ wellness, knowledge, performance, and intentions to persist at physical activity: A self‐determination theory approach. Psychology of Sport and Exercise, 39, p. 10-19. DOI: https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2018.07.003 (Crossref)
Biber, D. D., Czech, D. R., Harris, B. S., Melton, B. F. (2013). Attraction to physical activity of generation Z: A mixed methodological approach. Open Journal of Preventive Medicine, 3 (3), p. 310-319. DOI: http://dx.doi.org/10.4236/ojpm.2013.33042 (Crossref)
Biernat, E. (2014). Aktywność fizyczna w życiu współczesnego człowieka. E-Wydawnictwo Narodowego Centrum Badania Kondycji Fizycznej.
Cardinal, B. J., Yan, Z., Cardinal, M. K. (2013). Negative Experiences in Physical Education and Sport: How Much Do They Affect Physical Activity Participation Later in Life? Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 84, p. 49-53. DOI: https://doi.org/10.1080/07303084.2013.767736 (Crossref)
Czarnecki, D., Skalski, D. W., Rybak, L., Kindzer, B., Graczyk, M., Davybida, N., Levandovska, L. (2022). Aktywność fizyczna oraz formy spędzania czasu wolnego dzieci. Rehabilitation and Recreation, 13, p. 133-139. DOI: https://doi.org/10.32782/2522-1795.2022.13.13 (Crossref)
Di Renzo, L., Gualtieri, P., Pivari, F., Soldati, L., Attina, A., Cinelli, G., Leggeri, C., Caparello, G., Barrea, L., Scerbo, F., Esposito, E., De Lorenzo, A. (2020). Eating habits and lifestyle changes during COVID-19 lockdown: an Italian survey. Journal of Translation Medicine, 18, p. 1-15. DOI: https://doi.org/10.1186/s12967-020-02399-5 (Crossref)
Gapa, I. J., Tagare, R. J. (2023). Dropped Interest: Generation Z Students’ Demotivating Reasons on Gradual Dislike on Sports and Recreation. Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity, 9 (1), p. 98-124. DOI: https://doi.org/10.17979/sportis.2023.9.1.9076 (Crossref)
Gosik, B. (2015). Rekreacja i aktywność ruchowa starszych osób. Przykład mieszkańców województwa łódzkiego. Space – Society – Economy, 14, p. 151-163. DOI: https://doi.org/10.18778/1733-3180.14.09 (Crossref)
Hurd, A. R., Anderson, D. M., Mainieri, T. L. (2023). Kraus’ Recreation and Leisure in Modern Society. Burlington: Jones & Bartlett Learning, p. 11-13.
Hui, A. (2024). What Is ‘Bed Rotting’? Gen Z’s Newest Self-Care Trend, Explained. Available at: https://www.health.com/what-is-bed-rotting-trend-7561395 (access: 09.10.2024).
Leger, D., Beck, F., Richard, J. B., Godeau, E. (2012). Total sleep time severely drops during adolescence. PLoS ONE, 7, e45204. (Crossref)
Łopuszańska- Dawid, M. (2020). Czy osobiste elektroniczne urządzenia mobilne motywują do aktywności fizycznej? Available at: https://ncez.pzh.gov.pl/aktywnosc-fizyczna/czy-osobiste-elektroniczne-urzadzenia-mobilne-motywuja-do-aktywnosci-fizycznej/ (access: 09.10.2024).
Marelli, S., Castelnuovo, A., Somma, A., Castronovo, V., Mombelli, S., Bottoni, D., Leitner, C., Fossati, A., Ferini-Strambi, L. (2021). Impact of COVID-19 lockdown on sleep quality in university students and administration staff. Journal of Neurology, 268, p. 8-15. DOI: https://doi.org/10.1007/s00415-020-10056-6 (Crossref)
Naderifar, M., Goli, H., Ghaljaie, F. (2017). Snowball sampling: A purposeful method of sampling in qualitative research. Strides in Development of Medical Education, 14, e67670. (Crossref)
Nadobnik, J., Eider, P. (2015). Nowoczesne technologie – wrogowie czy sprzymierzeńcy aktywności fizycznej? Marketing i Rynek, 11, p. 33-39.
Ogłoziński, O., Parzonko, A. (2023). Rekreacja ruchowa jako forma spędzania czasu wolnego studentów. Turystyka i Rozwój Regionalny, 20, p. 117-127. DOI: https://doi.org/10.22630/TIRR.2023.20.24 (Crossref)
Orfin, K. (2011). „Uczestnicy rekreacji”. In: A. Panasiuk (ed.). Ekonomika turystyki i rekreacji (p. 42). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pięta, J. (2014). Pedagogika czasu wolnego. Warszawa: Wydawnictwo FREL (p. 89).
Posłuszny, M., Lapina, S. (2011). Rekreacja jako sposób wzmacniania układu krążenia człowieka. Studia Periegetica. Zeszyty Naukowe Wielkopolskiej Wyższej Szkoły Turystyki i Zarządzania w Poznaniu, 6, p. 17-25.
Sadler, G. R., Lee, H. C., Lim, R. S., Fullerton, J. (2010). Recruitment of hard-to-reach population subgroups via adaptations of the snowball sampling strategy. Nursing & Health Sciences, 12,
p. 369–374. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1442-2018.2010.00541.x (Crossref)
Skalski, D. W., Grygus, I., Skalska, E., Rybak, L. (2022). Współczesna kultura fizyczna a styl życia. In:
M. Białas, D.W. Skalski (eds.). Spektrum peregrynacji po kulturze fizycznej dla mistrzów wychowania fizycznego. Gdańsk: Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku, p. 21-34.
Sportkonsulting (2022). Aktywność fizyczna „pokolenia Z” – zaskakujące dane Polar. Available at: https://www.sportkonsulting.pl/aktywnosc-fizyczna-pokolenia-z-zaskakujace-dane-polar/
(access: 09.10.2024).
Stefaniak, Ł. (2023) Raport dotyczący środowiska graczy opublikowany przez Fandom. Available at: https://www.purepc.pl/raport-dotyczacy-srodowiska-graczy-opublikowany-przez-fandom-ktora-grupa-wiekowa-spedza-najwiecej-czasu-na-rozgrywce (access: 09.10.2023).
Stępień, E., Stępień, J., Olesiejuk, M., (2019). Motywy podejmowania aktywności fizycznej
w czasie wolnym przez studentów trenujących i nietrenujących. Rozprawy społeczne, 13 (1),
p. 64-71.
Tagare, R. L., Villaluz, G. D. (2021). Activity Preferences of Generation Z Students for Tertiary Physical Education: Implications for Curriculum Enhancement. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences, 8 (2), p. 92-106. DOI: https://doi.org/10.4995/muse.2021.15492 (Crossref)
Voicu, M. C. (2011). Using the Snowball Method in Marketing Research on Hidden Populations. Challenges of the Knowledge Society, 1, p. 1341-1351.
Winiarski, R. (ed). (2011). Rekreacja i czas wolny. Warszawa: Wydawnictwo ŁOŚGRAF.
Wolańska, T. (1997). Leksykon. Sport dla wszystkich – rekreacja ruchowa. Warszawa: Akademia Wychowania Fizycznego.
Downloads
- Artur Kieszek, Próba obliczenia właściwości mechanicznych gruntów małospoistych stabilizowanych granulometrycznie nawierzchni szlaków turystycznych , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 22 (2024)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Katarzyna Gabryjończyk, Piotr Gabryjończyk, Zmiany stopnia wykorzystania turystycznych obiektów noclegowych w okresie zwalczania pandemii COVID-19 w Polsce , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 15 (2021)
- Piotr Gabryjończyk, Iryna Kudinova, Tourism in wartime Ukraine – condition, restrictions and prospects , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 19 (2023)
- Piotr Gabryjończyk, Marta Figatowska, Wpływ zagrożenia terrorystycznego w Turcji na preferencje wyjazdowe polskich uczestników ruchu turystycznego , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 18 (2022)
- Piotr Gabryjończyk, Krzysztof Kozłowski, Wpływ samorządowych instytucji kultury na kreowanie lokalnego wizerunku turystycznego na przykładzie gminy Piaseczno , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 17 (2022)
- Katarzyna Gabryjończyk, Piotr Gabryjończyk, Pomniki historii jako element kształtowania ruchu turystycznego w regionie , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 16 (2021)
- Piotr Gabryjończyk, Jan Zawadka, Polityka samorządu województwa mazowieckiego w zakresie wspierania aktywności fizycznej jego mieszkańców , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 20 (2023)
- Jan Zawadka, Piotr Gabryjończyk, The importance and popularity of tourism among disabled people in Poland , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 13 (2020)
- Katarzyna Gabryjończyk, Piotr Gabryjończyk, Zróżnicowanie rozwoju sektora kultury w województwie świętokrzyskim , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 14 (2020)
- Piotr Gabryjończyk, Iryna Kudinova, Viktoriia Samsonova, Rural tourism as a priority area for the development of agro-houses and rural areas of Ukraine , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 21 (2024)
- Piotr Gabryjończyk, Iryna Kudinova, Motives for undertaking rural tourism activity and its economic and social benefits– comparison of Polish and Ukrainian theoretical perspective , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 12 (2019)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.