Main Article Content
Article Details
Bennett-Cook, R. (2022). Enclave. In: D. Buhalis (ed.). Encyclopedia of Tourism and Marketing. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, p. 87–90. DOI: http://dx.doi.org/10.4337/9781800377486 (Crossref)
Biernat, E. (2011). Sport and Other Motor Activities of Warsaw Students. Biomedical Human Kinetics 3, p. 3–10. (Crossref)
Boorstin, D. J. (1964). The Image: A Guide to Pseudo-Events in America. New York: Harper and Row.
Buchta, K., Skiert, M. (2012). Wzorce aktywności turystycznej studentów turystyki I rekreacji w uczelni wychowania fizycznego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomiczne Problemy Usług, 84, p. 23–32.
Cohen, E., Neal, M. (2012). A Middle Eastern Muslim Tourist Enclave in Bangkok. Tourism Geograhies, 14 (4), p. 570–598. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/14616688.2012.647320 (Crossref)
Cywiński, P. (2013). Neokolonializm turystyczny – co się kryje za tym terminem. Available online: https://post-turysta.pl/esej/pdf/neokolonializm-turystyczny (access: 05.01.2023).
Delekta, A. (2014). Społeczne determinanty aktywności turystycznej studentów krakowskiego ośrodka akademickiego. Humanities and Social Sciences, 21 (4), p. 25–35. (Crossref)
Derek, M. (2007). Od wioski rybackiej do turystycznej enklawy? Turystyka a rozwój lokalny na przykładzie Mikołajek. Studia Regionalne i Lokalne, 28 (2), p. 112–127.
Derek, M. (2008). Funkcja turystyczna jako czynnik rozwoju lokalnego w Polsce. Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
Durydiwka, M., Duda-Gromada, K. (2011). Między autentycznością a kreacją – tendencje i przyczyny zmian w przestrzeni turystycznej. In: M. Durydiwka, K. Duda-Gromada (eds.). Przestrzeń turystyczna – czynniki, różnorodność, zmiany. Warszawa: Uniwersytet Warszawski, p. 53–63.
Edensor, T. (1998). Tourists at the Taj. London and New York: Routledge.
Freitag, T. G. (1994). Enclave tourism development for whom the benefits roll? Annals of Tourism Research, 21 (3), p. 538–554. DOI: https://doi.org/10.1016/0160-7383(94)90119-8 (Crossref)
Gryszel, P., Jaremen, D. E., Rapacz, A. (2008). Aktywność turystyczna młodzieży akademickiej. In: W. W. Gaworecki, Z. Mroczyński (eds.). Turystyka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia. Gdańsk: WSTiH, p. 298–305.
Healy, N., Jamal, T. (2017). Enclave tourism. In: L. L. Lowry (ed.). The SAGE International Encyclopedia of Travel and Tourism. Vol. 2. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Hryniewicz, J. (2010). Teoria „centrum–peryferie” w epoce globalizacji. Studia Regionalne i Lokalne, 40 (2), p. 5–27.
Jędrusik, M. (2003). Trzy modele kolonizacji turystycznej na przykładzie archipelagów mórz ciepłych. Przegląd Geograficzny, 75 (1), p. 81–100.
Jodko, M. (2015). Neokolonializm współczesny – mit czy rzeczywistość (doświadczenia Polski – wybrane aspekty). Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 214, p. 143–154.
Kachniewska, M., Niezgoda, A., Nawrocka, E., Pawlicz, A. (2012). Rynek turystyczny: Ekonomiczne zagadnienia turystyki. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business.
Lubowiecki-Vikuk, A., Podgórski, Z. (2013). Zachowania i preferencje turystyczne młodzieży akademickiej. In: R. Pawlusiński (ed.). Współczesne uwarunkowania i problemy rozwoju turystyki. Kraków: Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, p. 149–158.
Markiewicz, E., Niezgoda, A. (2017). Hotel jako wyreżyserowana przestrzeń turystyczna. Rola motywacji i doświadczeń turysty. Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 473, p. 339–346. DOI: http://dx.doi.org/10.15611/pn.2017.473.31 (Crossref)
Mbaiwa, J. E. (2005). Enclave tourism and its socio-economic impacts in the Okavango Delta, Botswana. Tourism Management, 26 (2), p. 157–172. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.11.005 (Crossref)
Mika, M. (2007). Przemiany pod wpływem turystyki na obszarach recepcji turystycznej. In: W. Kurek (ed.). Turystyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, p. 406–482.
Mróz, F., Rettinger, R. (2015). Turystyka aktywna a spędzanie czasu wolnego przez studentów kierunku ”Turystyka i rekreacja” wybranych szkół wyższych w Małopolsce. In: A. Stasiak, J. Śledzińska, B. Włodarczyk (eds.). Wczoraj, dziś i jutro turystyki aktywnej i specjalistycznej. Warszawa: Wydawnictwo PTTK “Kraj”, p. 373–386.
Naderifar, M., Goli, H., Ghaljaie, F. (2017). Snowball sampling: A purposeful method of sampling in qualitative research. Strides in Development of Medical Education, 14, e67670. (Crossref)
Naidoo, P., Sharpley, R. (2016). Local perceptions of the relative contributions of enclave tourism and agritourism to community well-being: The case of Mauritius. Journal of Destination Marketing & Management, 5 (1), p. 16–25. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2015.11.002 (Crossref)
Oppermann, M. (1993). Tourism space in developing countries. Annals of Tourism Research, 20 (3), p. 535–556. DOI: https://doi.org/10.1016/0160-7383(93)90008-Q (Crossref)
Podemski, K. (2008). Doświadczanie obcości. Turystyka z humanistycznej perspektywy. In: Z. Młynarczyk, A. Zajadacz (eds.). Uwarunkowania i plany rozwoju turystyki. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, p. 151–172.
Podhorodecka, K. (2019). Krajobraz turystyczny na Saint Vincent i Grenadynach jako element krajobrazu kulturowego. Prace i Studia Geograficzne, 64 (3), p. 23–36.
Prayag, G. (2015). Beyond Enclave Tourism: The Road to Sustainability of Mauritius. In: N.D. Morpeth, H. Yan (red.). Planning for Tourism: Towards a Sustainable Future. CABI Publishing, p. 240–258. DOI: https://doi.org/10.1079/9781780644585.0240 (Crossref)
Prebisch, R. (1959). Commercial Policy in the Underdeveloped Countries, American Sociological Review, 49 (2), p. 251–273.
Rettinger, R. (2014). Przedsiębiorczość mieszkańców wybranych regionów turystycznych Kuby. Przedsiębiorczość-Edukacja, 10, p. 164–173. DOI: http://dx.doi.org/10.24917/20833296.10.12 (Crossref)
Saarinen, J., Wall-Reinius, S. (2019). Enclaves in tourism: producing and governing exclusive spaces for tourism. Tourism Geographies, 21 (5), p. 739–748. (Crossref)
Sadler, G. R., Lee, H. C., Lim, R. S., Fullerton, J. (2010). Recruitment of hard-to-reach population subgroups via adaptations of the snowball sampling strategy. Nursing & Health Sciences, 12, p. 369–374. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1442-2018.2010.00541.x (Crossref)
Urry, J. (2007). Spojrzenie turysty. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Voicu, M. C. (2011). Using the Snowball Method in Marketing Research on Hidden Populations. Challenges of the Knowledge Society, (1), p. 1341–1351.
Wieczorek, K. (2020). Czynniki wpływające na aktywność turystyczną i wybór destynacji turystycznych wśród studentów. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 392, p. 100–112.
Downloads
- Dariusz Strzębicki, Recenzje internautów jako wyznacznik jakości usług turystycznych w portalu Airbnb , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 20 (2023)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
- Jan Zawadka, Atrakcyjność turystyczna wybranych krajów basenu Morza Śródziemnego , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 5 (2016)
- Jan Zawadka, Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju działalności agroturystycznej , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 1 (2014)
- Jolanta Cichowska, Aleksandra Mreła, Jan Zawadka, Analysis of demand for qualified tourism organized by branches of the Polish Tourist and Sightseeing Society (using fuzzy relations) , Turystyka i Rozwój Regionalny: Nr 21 (2024)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.