City placement jako forma promocji regionu

Main Article Content

Agnieszka Werenowska


Słowa kluczowe : promocja, city placement, marketing terytorialny
Abstrakt
Prowadzenie przemyślanych i zaplanowanych działań promocyjnych stało się koniecznością w sytuacji, kiedy nie tylko przedsiębiorstwa, ale i miasta oraz regiony chcą utrzymać wysoką pozycję w kluczowych grupach otoczenia. City placement to szczególny przejaw lokowania produktu lub określonego miejsca w filmie, serialu, programie, książce, teledysku czy grze komputerowej. Może być to miasto lub region. Korzystają z tego rodzaju promocji również małe miasteczka, a nawet wsie. W artykule zaprezentowano city placement jako współcześnie jedno z bardziej popularnych narzędzi promocji miast i regionów. Wykorzystano analizę literatury przedmiotu oraz dane z cyklicznego raportu na temat promocji miast w serialach opublikowanym przez Press Service Monitoring Mediów.

Article Details

Jak cytować
Werenowska, A. (2015). City placement jako forma promocji regionu. Turystyka I Rozwój Regionalny, (4), 145–152. https://doi.org/10.22630/TIRR.2015.4.27
Bibliografia

Chcę chodzić ścieżkami Ojca Mateusza, http://www.przewodnicy.sandomierz.pl/component/content/ article/178-chca-chodzic-sciezkami-ojca-mateusza (data dostępu: 22.10.2015).

Gębarowski M.: Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów 2007.

Gołota M.: City placement, czyli polskie miasta w filmach i serialach. Występują, promują się i zarabiają, http://natemat.pl/130909,city-placement-czyli-polskie-miasta-w-filmach-i-serialach-wyste-puja-promuja-sie-i-zarabiaja (data dostępu: 23.10.2015).

Kawczyńska M.: Jak wygląda dom księdza Mateusza?, http://superseriale.se.pl/seriale/ojciec-mate-usz-9-sezon-plebania-ojca-mateusza-jest-pod-warszawa-jak-wyglada-dom-ksiedza-mateusza_ 312311.html (data dostępu: 22.10.2015).

Kortus E: Film w turystyce, turystyka w filmie. Współpraca z Film Commission to nie tylko city placement, http://dziennikturystyczny.pl/2015/03/film-w-turystyce-turystyka-w-filmie-wspolpraca-z-film-commission-to-nie-tylko-city-placement-wywiad/ (data dostępu: 23.05.2015).

Lekarze pokochali Toruń, http://www.torun.pl/pl/turystyka/lekarze-pokochali-torun (data dostępu: 23.10.2015).

Leszczyński M.: Ojciec Mateusz, Sandomierz i... turystyka, http://www.ujk.edu.pl/infotezy/ojs/index. php/infotezy/article/view/64/177

Press Service Monitoring mediów, Miasta w serialach. Raport Medialny, www.psmm.pl/sites/default/ files/miasta_w_serialach_ii_polrocze_2014.pdf (data dostępu: 23.10.2015).

Smolińska M.: Ojciec Mateusz w Krakowie? City placement w nowej formie, http://bizneszone.pl/city-placement-skuteczna-forma-promocji/ (data dostępu: 22.10.2015).

Stasiak K.: W ukryciu. Akcja w Radomiu, ale u nas go nie zobaczymy, http://radom.gazeta.pl/ra-dom/1,35219,15173813, _W_ukryciu_Akcja_w_Radomiu_ale_u_nas_go_nie_zobaczymy.html (data dostępu: 23.05.2015).

Stepowski R.: Filmowy Oscar dla samorządu... Czyli czy city placement to dobry sposób na promocję miasta?, www.marketingmiejsca.com.pl/marketing-terytorialny—portal-dla-specjalistow-marketin-gu-miejsc—marketi ngmiejsca.com, l,strona-glowna, 23, filmowy-oscar-dla-samorzadu...-czyi i-czy-city-placement-to-dobry-sposob-na-promocje-miasta_,1238 (data dostępu: 25.10.2015).

Śladem lekarzy, http://www.torun.pl/pl/sladem-lekarzy (data dostępu: 23.10.2015).

Zawadzki R: City placement - nowy trend w działaniach promocyjnych polskich miast, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 2014, nr 332. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty