Main Article Content
Article Details
Bosiacki, S. (2016). Agroturystyka markowym produktem turystycznym Polski – mity i rzeczywistość. W: A. Jęczmyk, J. Uglis, M. Maćkowiak (red.). Turystyka wiejska. Zagadnienia ekonomiczne i marketingowe. Wydawnictwo: Wieś Jutra Sp. z o.o., s. 135–142.
Czaplicka, M. (2022). Gospodarstwa agro-eno-turystyczne – innowacyjna oferta na obszarach wiejskich. Łosików: Wydawnictwo i Drukarnia Świętego Krzyża.
Czerwińska-Jaśkiewicz, M. (2023). Agroturystyka szansą na rozwój obszarów wiejskich. Przyczynek do dyskusji. W: D. Gwiazdowicz (red.). Lasy i leśnictwo, a rozwój obszarów wiejskich Poznań: Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza G&P, s. 90–120.
Grześkowiak, J. (2022). Jedwabnictwo jako sposób na zwiększenie atrakcyjności oferty gospodarstw agroturystycznych. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego, 107 (1), s. 84–96.
Harasim, E., Kwiatkowski, C. (2020). Wybrane oferty obszarów wiejskich oraz zrównoważonego rolnictwa i ogrodnictwa. Radom: Wydawnictwo Instytutu Naukowo-Wydawniczego „Spatium”.
Kasprowska-Nowak, K. (2020). Apiturystyka, apiterapia oraz terapia krajobrazem na przykładzie „Miasteczka Pszczelego” w Dzięgielowie (Śląsk Cieszyński). W: A. Biskupek-Wanot, B., Wanot, K., Kasprowska-Nowak (red.). Aktywność fizyczna i problematyka stresu. Częstochowa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Częstochowie, s. 163–173.
Klepacka-Dunajko, I., Kałuża, H. (2015). Agro-ekoturystyka zielarska przykładem markowego produktu turystycznego w Polsce, Europa Regionum, 24, s. 24-28.
Kosiński, R., Szymańska, E. (2024). Przedsiębiorczość turystyczna na obszarach wiejskich w świetle badań jakościowych. Akademia Zarządzania, 8 (1), s. 100–118. DOI: https://dx.doi.org/10.24427/az-2024-0006
Orbik, Z. (2017). Próba analizy pojęcia innowacji. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, 105, s. 307–319.
Pałka-Łebek, E., Brambert, P. (2018). Innowacyjność w gospodarstwach agroturystycznych. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, 32, s. 125–138. DOI: https://doi.org/10.18778/1508-1117.32.07
Pietrzak-Zawadka, J., Zawadka, J. (2015). Forest therapy jako forma turystyki zdrowotnej. Ekonomia i Środowisko, 4 (55), s. 199–209.
Pijet-Migoń, E. (2022). Turystyka winiarska na Dolnym Śląsku – innowacyjne nawiązanie do tradycji regionalnych. Turystyka Kulturowa, 1 (122), s. 7–25. DOI: http://dx.doi.org/10.62875/tk.v1i122.1318.
Pisarek, M., Gargała-Polar, M., Czerniakowski, M. (2017). Zioła jako atrakcja produktów sieciowych w agroturystyce. W: J. Wojciechowska (red.). Sieci współpracy w turystyce wiejskiej. Stan obecny i nowe wyzwania. Białystok: Wydawnictwo Partner Poligrafia, s. 165–181.
Prochorowicz, M., Stankiewicz, B. (2011). Turystyka zdrowotna w gospodarstwie agroturystycznym. Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 288 (64), s. 125–132.
Roman, M. (2016). Znaczenie przedsiębiorczości i innowacyjności w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej gospodarstw agroturystycznych. Journal of Agribusiness and Rural Development, 1 (39), s. 183–189. DOI: https://doi.org/10.17306/JARD.2016.21
Sala, K. (2021). The attractiveness of the rural tourist product on the example of the trail “Lesser Poland Village Fragrant with Herbs”. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 50 (2), s. 53–64. DOI: https://doi.org/10.25944/znmwse.2021.02.5364
Sforcin, J., Weis, W., Ripari, N., Conte, F., Honorio, M., Sartori, A., Santiago, S. (2022). Apiterapia. Medicamentos das abelhas e possíveis tratamentos. Sao Paulo: Wydawnictwo UNESP.
Simonienko, K., Jakubowska, M., Konarzewska, B. (2020). Shinrin-yoku i terapia lasem-przegląd literatury. Psychiatria, 17 (3), s. 145–154. DOI: https://dx.doi.org/10.5603/PSYCH.2020.0022
Wojciechowska-Solis, J., Śmiglak-Krajewska, M., Kalinowski, S. (2022). Atrakcyjność i preferowanie wybranych form turystyki na obszarach wiejskich Polski Wschodniej – w badaniu opinii i wyborów turystów. Wieś i Rolnictwo, 2 (195), s. 101–134.
Wojcieszak, M. (2018). Innowacyjne produkty agroturystyczne na obszarze B-TOM. Intercathedra, 4 (37), s. 407–414.
Zawadka, A., Bielinis, E. (2019). Możliwości wykorzystania terenów leśnych do terapii lasem – czy dzięki drzewom możemy stać się szczęśliwsi i zdrowsi? Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej, 21 (58), s. 84–88.
Zawadka, J., Jęczmyk, A., Wojcieszak-Zbierska, M. M., Niedbała, G., Uglis, J., Pietrzak-Zawadka, J. (2022). Socio-Economic Factors Influencing Agritourism Farm Stays and Their Safety during the COVID-19 Pandemic: Evidence from Poland. Sustainability, 14 (6), 3526. DOI: https://doi.org/10.3390/su14063526
Żmudzińska, A., Rogoźnicki, D. (2021). Zwierzęta gospodarskie jako integralny element turystyki wiejskiej. W: D. Dąbrowski, E. Stępień (red.). Koła naukowe szkołą twórczego działania. Edycja siódma. Biała Podlaska: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, s. 68–76.
Downloads
- Krystyna Krzyżanowska, Anna Parzonko, Anna Sieczko, Forms and methods of advisory interventions in state agricultural advisory units , Journal of Tourism and Regional Development : No. 23 (2025)
You may also start an advanced similarity search for this article.
- Anna Sieczko, Influence of terrorism on choosing tourist destinations , Journal of Tourism and Regional Development : No. 7 (2017)
- Anna Sieczko, Julia Szewczyk, Trudne dziedzictwo kulturowe łódzkich Żydów i jego rola w turystyce kulturowej współczesnej Łodzi , Journal of Tourism and Regional Development : No. 17 (2022)
- Anna Sieczko, Traditional and regional products in the promotion of regions , Journal of Tourism and Regional Development : No. 2 (2014)
- Anna Sieczko, Demand for Italian regional dishes among Polish tourists and residents of Italy , Journal of Tourism and Regional Development : No. 11 (2019)
- Anna Sieczko, Anna Parzonko, Institutional support for promotion of rural tourism , Journal of Tourism and Regional Development : No. 10 (2018)
- Anna Parzonko, Anna Sieczko, Trust as the determinant of the development of team entrepreneurship , Journal of Tourism and Regional Development : No. 16 (2021)
- Krystyna Krzyżanowska, Anna Parzonko, Anna Sieczko, Generation Z consumers’ expectations regarding purchasing food productsstraight from the farmer , Journal of Tourism and Regional Development : No. 21 (2024)
- Anna Sieczko, Culinary experience as new area of research in tourism consulting , Journal of Tourism and Regional Development : No. 19 (2023)
- Anna Sieczko, Leszek Sieczko, Distribution of agricultural tourism services by auction portal Allegro.pl , Journal of Tourism and Regional Development : No. 1 (2014)
- Krystyna Krzyżanowska, Anna Parzonko, Anna Sieczko, Forms and methods of advisory interventions in state agricultural advisory units , Journal of Tourism and Regional Development : No. 23 (2025)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.